Szkocja 2016

Szkocja w moim obiektywie

Poniedziałek, 18 lipca 2016 | dodano: 02.08.2016

Szkocja inaczej, czyli to co mnie zauroczyło...

Do zdjęć nie dodaję komentarzy...

Kategoria Szkocja 2016

Szkocja.Edynburg

Sobota, 16 lipca 2016 | dodano: 27.07.2016

Zaczynamy ostatni dzień naszej wyprawy. Jak szybko mija czas...
Pociągiem jedziemy do Edynburga. Spotykamy się z Martą.
Ona i jej Krzyś są naszymi przewodnikami po mieście. Edynburg jest strasznie zatłoczony.

Szkocja.Perth

Piątek, 15 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Nowy dzień powitał nas ciemnymi chmurami. Prognozy zapowiadały deszcz od około godz. 10.00. sprawdziły się...
Do Perth dojechaliśmy rowerowym skrótem - im dalej, tym lepiej. Przemokliśmy, ale to nic, bo nocowaliśmy po burżujsku w hostelu i to nie byle jakim. Mamy pokoje z łazienkami i śliczną kuchnię z salonem

Szkocja.W drodze do Perth

Czwartek, 14 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Poranek jest pochmurny... Ostatnio aura nas rozpieszczała, ale nie ma powodów do narzekań - nie pada.
Dzień rozpoczynamy od podjazdu na przełęcz

Ależ mamy widoki

Mijamy urokliwe miasteczka

Wjeżdżamy na kolejną przełęcz

Nocujemy na dziko nad brzegiem rzeki

Szkocja.W drodze do Perth

Środa, 13 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Kolejny dzień i kolejny pogodny poranek!!!
Jedziemy doliną porośniętą wrzosowiskami. Jest cudownie! Niebo jest błękitne!

Żal opuszczać takie miejsce...

Szkocja.Inverness

Wtorek, 12 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Kolejny dzień, kolejny poranek, ale jakże inny!!! Nie pada i jest pogodnie.
Opuszczamy ukwiecony camping i ruszamy do Inverness

Do Inverness jedziemy ścieżką rowerową, a do samego miasta wjeżdżamy przez ogromny most
Widok z mostu...

Jesteśmy w Inverness.

Ruszamy dalej.
Dojeżdżamy do...

Osławionego potwora niestety nie spotkaliśmy :)
Opuszczany jezioro Loch Ness. Nasza droga wije się w górę i w górę, po czy jedziemy doliną

Robi się późno. Biwak rozbijamy w przepięknym miejscu - w lesie nad brzegiem jeziora, z widokiem na skarpę

Szkocja.W drodze do Inverness

Poniedziałek, 11 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Kolejny dzień, kolejny szaro-bury poranek...
Nasza wyprawa powoli zatacza koło.  Ze względu na deszczową pogodę skracamy trasę powrotną do Edynburga. Rezygnujemy z dwóch pętelek wzdłuż wybrzeża. Na skrót jedziemy do Inverness.
Mży...

Dzisiaj nasza trasa prowadzi długimi odcinkami przez lasy.
Zatrzymujemy się nad wodospadem

Urzekają mnie kamienne mosty...

Na nocleg zatrzymujemy się przed Inverness, na campingu w mieście Digwall

Niedziela, 10 lipca 2016 | dodano: 26.07.2016

Kolejny szaro-bury poranek...
Wstałam przed godziną 7.00, wzięłam prysznic, umyłam włosy. Buty i kurtka pozostawione na noc w jadalni w hostelu prawie wyschły. Na zewnątrz mży, a ja siedzę przy stole z kubkiem gorącej herbaty, rozmawiam z Maleństwem przez telefon - jest cudownie. W takich chwilach przekonuję się, jak niewiele potrzeba mi do szczęścia.
W ciągu ostatnich dni piłam bardzo mało wody i na efekt nie trzeba było długo czekać - odwodniłam się, mam opuchniętą twarz i dłonie. Dobrze, że zostaniemy w hostelu do południa, może choć trochę poprawię wodną kondycje swego organizmu.
Wyjeżdżamy około godz. 14.00. Dzisiaj zamierzamy wjechać na stały ląd.
Dojeżdżamy do miejscowości Kyle of Lochlash. Z daleka zauważam most Skye Bridge. Robi wrażenie.

Przejeżdżamy przez most i jesteśmy na stałym lądzie. Jeszcze fotka mostu z innej perspektywy...

...i jedziemy do Eilean Donan Castle - najbardziej rozpoznawalnego zamku w Szkocji, którego podobizna widnieje prawdopodobnie na większej liczbie kalendarzy niż jakiegokolwiek innego zamku. Zamek jest ikoną Szkocji. Został  odbudowany z ruin pomiędzy 1913 i 1932 rokiem.

Niestety jest niedziela i zamek jest zamknięty dla zwiedzających. Cóż, zwiedzanie odłożę na kolejny pobyt w Szkocji :)
Jedziemy dalej. Wspinamy się w górę. Ależ mamy widoki. Wkrótce będziemy jechać tą drogą. Jest bardzo widokowa.

Robi się późno. Rozbijamy obozowisko nad rzeką. Robimy kolację, Krzyś rozpala ognisko. Jest bardzo fajnie, tym bardziej, że przestało padać :)

Sobota, 9 lipca 2016 | dodano: 25.07.2016

W nocy obudził mnie deszcz uderzający o ściany namiotu. Rano padało i lało na zmianę. Krzyś w przedsionku swego namiotu rozpalił polową kuchnię. Wystarczyło wyjść na zewnątrz po wrzątek na herbatę, aby po raz kolejny przekonać się, że wystarczy chwila, żeby nieźle zmoczyć ubranie. Postanawiamy, że przeczekamy deszcz. Około godziny 11.00 niebo jest nadal szaro-bure, ale deszcz ustał. Składamy namioty i ruszamy w kierunku destylarni Talisker. Pokonujemy kilka kilometrów i zaczyna nie padać, tylko leje, jak z cebra.
W strugach deszczu dojeżdżamy do destylarni. Jesteśmy przemoczeni. W butach chlupie mi woda...

Destylarnia Talisker to jedyna na wyspie Skye destylarnia whisky.  Powstała w 1830 r. Koledzy decydują się na wycieczkę po destylarni, ja zostaję - nie jestem zainteresowana procesem destylacji i degustacją  whisky.
A tak wygląda wnętrze poczekalni, recepcji i firmowego sklepu

i bohaterka dzisiejszej relacji

Około godz. 16.00 wyjeżdżamy z destylarni. Nadal pada i leje na zmianę. To prawdziwy pogodowo/deszczowy koszmar. Czy to się dzieje naprawdę? Szukamy noclegu pod dachem, ale znalezienie wolnego miejsca w sezonie urlopowym graniczy z cudem. Jednak szczęście nam dopisało. Udaje nam się znaleźć "miejsce" w hostelu, w jednej z mijanych miejscowości. Za 5 funtów od osoby możemy korzystać z kuchni oraz łazienki, dobre i to. Śpimy w namiotach - w hostelu nie ma wolnych miejsc.
Dodam, że, na rozgrzewkę, aby się nie rozchorować, kosztuję whisky Talisker. Nie jestem koneserem, ale ten trunek ma.... hmm... duszę. Taki specyficzny smak -  w ustach czuć dym z wędzarni. Krzyś udziela mi wskazówki, jak pije się whisky - należy wziąć w usta mały łyk, przełknąć i wypuścić powietrze nosem :) Faktycznie to działa! Ta whisky ma wyjątkowy i niepowtarzalny smak, a może po prostu jest pyszna ;) A jednak, nawet taki abstynent, jak ja skusił się na łyk whisky Talisker. A co tam, przecież jestem na wakacjach w Szkocji - mlekiem i whisky płynącej :)

Piątek, 8 lipca 2016 | dodano: 24.07.2016

Jak ten czas szybko leci... O godz. 10.00 opuszczamy urokliwy apartament i wyruszamy na trasę. Witaj Isle of Skye!!!
Wyspa Skye jest drugą co do wielkości (1700 km²) wyspą Szkocji, położoną najbardziej na północ w archipelagu Hebrydów Wewnętrznych. My będziemy przemierzać południową część wyspy i na stały ląd wjedziemy przez most Skye Bridge w miejscowości Kyle of Lochlash.
Dzień zapowiada się pogodny. Rozrzucone w dolinie białe domy wyglądają bajkowo

Pierwszy przystanek robimy na Kilt Rock. Kilt to noszona przez Szkotów spódniczka w kratę będącą symbolem danego klanu, jednak w tym przypadku chodzi o prawie 100-metrowej wysokości klif. Podziwiamy go z punktu widokowego. Rzeczywiście wygląda, jakby ozdobiono go kraciastym wzorem. Dodatkowym urozmaiceniem skalnego urwiska jest wstęga spadającego z niego wodospadu

Jedziemy w kierunku największego miasta na wyspie - Portrre. Mijamy kolejne urokliwe miejsca...

Zatrzymujemy się na parkingu u podnóża góry Storr. Idziemy ścieżką zobaczyć z bliska Old Man of Storr (Starzec ze Storr) – bazaltową iglicę u stóp góry Storr. Ależ mamy widoki...

I już Old Man of Storr

A tak wygląda nasza droga do Portrre widziana z podnóża góry Storr.

Dojeżdżamy do Portrre.
Może by tak pofantazjować fotograficznie....

Widok na port

Jedziemy dalej. To był wyjątkowy dzień, dzień bez deszczu z pięknymi widokami.
Nocujemy na wzgórzu na wrzosowisku, tak, to był piękny dzień i urokliwy wieczór...